Hej Råjan,
    du frågar "vad kan man jobba som" och om kompletteringar krävs... Menar du att man vill jobba som lärare på grundskolan eller på gymnasiet?
    Eller menar du alla möjliga jobb som man kan få om man kan engelska?
    ****
    Lärare är i Sverige numera ett yrke som för behörighet kräver "Legitimation"; det är Skolverket som utfärdar legitimation för lärare. Som regel krävs det Lärarexamen; om det är utländsk lärarexamen, tittar Skolverket på detaljer: vilket land, vilket år, om man har jobbat som lärare (arbetslivserfaenhet) och då kanske får man svar att kompletteringar behövs eller så får man ut legitimationen; det blir alltså Individuell bedömning i fall man saknar svensk Lärarexamen.
    Nu är det lärarbrist och det går att få jobb som lärare även utan legitimation; hur det blir i framtiden - är det ingen som kan vara säker på.
    Mvh
    ANNA