Student
    Hej! I våras ansökte jag till olika högskoleutbildningar, men fick idag reda på att programmet jag har som förstahandsval har blivit inställt. Nu vill jag dock ta bort mitt andrahandsval också och alltså ha mitt tredjehandsval (journalistprogrammet) som förstahandsval. Jag kommer naturligtvis att ha fler val, men då längre ner på listan. Jag undrar därför om detta är möjligt? Och kommer jag då att få antagningsbesked den 9 juli? Och hamnar jag i urvalsgruppen SA då istället för BI?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Hanna!
    det bästa är att du ringer till Antagning.se och ställer de frågorna som du ställer här nu. Detta pga det är antagning.se som jobbar med administration kring antagningen till högskoleutbildningar i Sverige. Tel.tid är 9-16 och tel.nr 0771-550720
    Oavsett vad jag eller någon annan svarar dig, blir det sedan som Antagning.se bestämmer - det är deras tolkning av reglerna som gäller, och därför är det bäst att du får svar direkt från dem, så att det inte blir fel.
    Lycka till med din ansökan!
    Julia