eh
    Hej! Jag vill gärna gå bild och form i gymnasiet men det känns inte som att det finns ett bra jobb som passar mig inom det. Jag är intresserad i psykologi men jag vill inte gå på komvux för att sedan plugga yttre i fem år till. Går det att åstadkomma att bli behörig för en psykologi utbildning medans jag är i gymnasiet (med bild och form som min linje) ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,

    Jo, det kan gå. Om din skola kan ge dig möjlighet att läsa matematik 2-kursen.
    Obligatoriskt läser man endast matematik 1b på estetiska programmet.