anders
    Det är så att jag har valt naturvetenskapliga programmet och Natur inriktningen
    som ger mig
    Biologi 2
    Fysik 2
    Kemi 2
    Matematik 4
    som extra ämne.
    Det jag undrar är om jag kan byta ut Kemi 2 mot ett annat ämne som tex filosofi 1-2

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    För att kunna få examensbevis och med det också få grundläggande behörighet till högskola måste man få betyg i Alla kurser inom en av inriktningar, på NA innebär det att du i så fall behöver läsa alla kurser som ingår i den andra inriktningen, samhälle, och du måste läsa både geografi 1 och samhällskunskap 2, se http://www.gymnasieguiden.se/files/uploads/150122/Programplan_NA.pdf

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Är det försent att byta inriktning?
    • Milla : Det måste du fråga på din skola, om de har möjlighet att erbjuda dig läsa geografi1 och samhällskunskap 2.