Anna

    hej. jag kommer att läsa matematik 3c på komvux för att bli behörig till mitt program, men jag har tidigare läst matematik 3b i gymnasiet. Jag kommer även göra en prövning på matematik 3b i höst för att höja mitt betyg, efter att jag läst matematik 3c. Min fråga är alltså om allt innehåll inom matematik 3b kommer att täckas efter att jag läst matematik 3c? Vad är skillnaderna mellan kurserna? Finns det något inom matematik 3b som inte tas upp i matematik 3c jag ska läsa på komvx?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    enligt vad matteläraren förklarade för mig, är en mindre del (en kapitel) i kurserna matematik 3b och 3c - olika. Exakt vilken del eller kapitel, vet inte jag, som inte är mattelärare! :) Se om du kan lista ut det med hjälp av matteboken.se/matte-3 - eller ställ den frågan i matteforumet på mattecentrums hemsida: pluggakuten.se. Eller fråga matteläraren.

    Vänligen
    Julia