Karre

    Hej! Jag läser just nu Ma1b på komvux och blir klar i början av januari. Min fråga är om det är möjligt att ansöka till ma1b igen även om jag håller på att göra kursen nu? Sista ansökningen är den 27 november och kursen börjar slutet av januari. Jag ville söka fall I fall jag inte klarar det denna gången så jag slipper att vänta tills nästa ansökningsdag i april. Mvh Kasra

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,
    det finns inga regler som förbjuder göra ansökan till komvux. Du får göra ansökan, men det är mycket möjligt att du får avslag på din ansökan, alltså att du inte får besked Antagen. Jag vet inte när /datumet/ svar kommer att ges, men komvux kommer titta på ansökningar och prioritera dem långt innan beskedet om antagningen ges, och när komvux ser att du läser samma kurs som du söker till - så tror jag du får en mycket låg "prio" (prioritering) på din ansökan och i praktiken har extremt liten chans att bli antagen.
    Men, å andra sidan, så förlorar du inget på att göra ansökan. Så gör ansökan och gör samtidigt ditt bästa i mattekursen som du läser nu!

    Lycka till!

    • Karre : Ok! Ska kolla med komvux och se. Tack!