Sofia
    Hej!
    Jag går nu tredje året på gymnasiet och läser naturvetenskapsprogrammet inriktning samhäll. Jag undrar om jag kan skriva om artificiell intelligens som gymnasiearbete och har ni isåfall några förslag på olika frågeställningar och på vilket sätt man kan undersöka detta område?
    Kan jag även få andra förslag på gymnasiearbete som man kan göra? Är väldigt förvirrad och har panik över detta arbete.
    Jag är intresserad av krigen, människors beteende samt astronomi och astrologi. Och även här skulle jag gärna vilja få hjälp med frågeställningar och hur man ska sig till väga.

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sofia,
    tema för gymnasiearbete måste godkännas av din handledare för gymnasiearbete och även frågeställningar för GA  - du kommer med förslag men det måste godkännas av handledaren.

    SYV är inte expert på vilka frågeställningar som passar ... du kan mycket mer inom naturvetenskap och AI, än jag kan, som inte läste naturvetenskapsprogrammet på gymnasiet... Jag vill därför råda dig att komma med dina förslag och diskutera dem med handledaren på din skola.

    Lycka till!
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare