Elin
    Hej, jag har sökt två yh-utbildningar till hösten. Säg att jag blir antagen på den första utbildningen men hellre vill in på den utbildning där antagningsbeskedet kommer senare, kan jag då tacka ja till första utbildningen och vänta på andra antagningsbeskedet, eller bränner jag mina broar för att komma in till den andra utbildningen då? Utbildningarna är på två olika skolor, men man ansökte till utbildningarna genom samma webbsida.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Elin,
    jag tror du sökte via det här systemet - https://apply.yh-antagning.se/Application -

    Studie- och yrkesvägledare

    Och i så fall gäller följande: du kan tacka Ja till en eller flera olika yh-utbildningar utan att dina chanser att komma in på ännu fler yh påverkas. Jag har precis pratat /i telefon/ med ansvarig för det systemet och fick ett sådant svar.