Isabelle
    Hej!
    Jag undrar om man kan byta gymnasium i tvåan utan att gå ettan även om man har F i ett ämne? Jag går yrkeslinjen Impro vård och omsorg.
    Jag har varit i kontakt med skolan som jag vill byta till och de har en plats ledig, jag undrar om det kan ta in mig på Impro vård och omsorg i tvåan även fast jag har F i engelska eller måste jag gå om hela ettan om jag inte har betyg i alla ämnen på en yrkeslinje?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    hej Isabelle,
    det är Rektor på den "mottagande skolan" som får fatta beslut. Rektor kan göra ett undantag och ta in dig. Angående "gå om ettan" pga du inte har godkänt betyg i Engelska - ... här vet jag inte om det är engelska Grund /grundskoleengelska/ eller om du menar att du fick godkänt i eng Grund men ej i Eng 5 /första gymnasial kurs i engelska/.
    Saken är den att utan godkänt betyg i Engelska 5 går inte att ta ut Examensbevis och det gäller alla program, inte vara Vård och omsorgsprogrammet.