Erik
    Hej, jag går i nian och har gjort nationella provet i fysik. På ett av delproven hade jag ingen aning om vad jag skulle skriva och skrev ingenting alls, vilket jag ångrar väldigt mycket nu.
    Dessutom hade jag 1 fråga kvar på ett annat delprov eftersom jag inte hann klart.
    Min fråga är alltså om man kan få F i slutbetyg om man får F på nationella provet? Jag har just nu A i fysik.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Erik,
    det är Läraren som sätter betyg, inte studie- och yrkesvägledare. SYV har inte den rätta kompetensen för att kunna svara om betygssättning.
    Personligen har jag svårt att tro att du kan få F i betyget på hela kursen om du ligger på A-nivå och får F på Nationella provet. Nu fick du inte F på NP. Du kanske får högra betyg på NP. Vi hoppas och håller tummana!

    Du får välja - att vänta och se eller att prata med din lärare i fysik så fort du kan. Jag kan inte - tyvärr - ge ngt. annat råd.

    Fråga syv håller tummarna för dig!

    Lycka till!

    Julia syv