Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    i examensbevis från gymnasiet får maximalt 250 poäng, betygsatta med betyget F, ingå.
    Spanska 1 är en 100poängskurs och matematik 3b är också en 100poängs-kurs, så tillsammans är det 200 poäng. Om du har godkända betyg i alla andra kurser eller max 50p.F till, då kommer du uppfylla kraven för examensbevis från gymnasiet. Läs även på gymnasieguiden.se/informeras/vad-kraevs-foer-att-uppna-gymnasieexamen

    Studie- och yrkesvägledare
    • brunett : Tack så jätte mycket har varit orolig hela dagen att jag inte kan ta studenten!
    • brunett : Jag menade spanska 3 men det är samma väl?
    • Milla : Varje språkkurs på gymnasiet har omfattning på 100poäng.