Maja

    Hej! Jag läste precis mitt antagningsbesked på antagning.se och ser att jag i urvalsgrupp BI har meritvärdet 19.69 och i urvalsgrupp BII 19.70 och jag förstår inte hur detta kan stämma. Jag har läst Engelska 7 på distans via hermods där jag fick betyget B och detta ska ge meritpoäng och då förstår jag inte hur de olika urvalsgrupperna endast kan skilja sig med 0.01. Är det så att man inte får meritpoäng när man läser en kurs efter gymnasiet? Jag vill påpeka att programmen jag sökt till är juristprogrammet och psykologprogrammet.

    • Anna : Har du kontaktat antagning.se? Vad fick du får svar ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,

    max i meritpoäng är 2,5.

    man får meritpoäng för kurserna fick betyg i efter gymnasiet ja / men då prövas man med det högre meritvärde i BII, kompletteringsgruppen .