Anne
    hej kan man klara en kurs som idrott och hälsa 1 genom teorin? jag går i ettan och ororar mig för idrotten därför att jag är jätte dålig inom både simning och orientering och var på gränsen i nian om man klara proven inom den teoretiska delen i idrott finns det möjlighet att få godkänt i ämnet ändå? Jag deltar på lektionerna men är super dålig på orientera och simma

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Anne,
    det är Lärare som är insatta i alla detaljer - hur man bedömer elevernas kunskaper och sätter betyg. SYV vet inte det.
    Det man som SYV kan säga - gör ditt bästa! och Lycka till!
    Info om idrott och hälsa... - på Komvux undervisas det inte i idrott. Och Idrott och hälsa 1 får ej ingå i examensbevis från komvux. Så, om det värsta händer - och du ex. får F i kursen och får i slutet av år3 endast Studiebevis (om du inte uppnår kraven för Examensbevis), tar du ditt Studiebevis till komvuxch där kvittar det helt om du har eller inte har betyg i idrott och hälsa 1 (detta pga som reglerna ser ut idag, så får inte den kursen ingå i Examensbevis från komvux).

    Hälsningar
    Peter