Arvid
    Hejsan! Jag går i årskurs 9 och det är nu dags att välja gymnasie och program. Jag vill väldigt gärna gå Naturvetenskapsprogrammet på en skola där medelpoängen var 327 meritpoäng hösten 2015. Den lägsta poängen var 310. Jag har just nu 322,5 poäng. Min fråga är:
    Finns det fortfarande en möjlighet att komma in på programmet på den skolan, fast att jag har ca 320 poäng, när medelpoängen är runt 327, och det lägsta är 310? Hur stora är möjligheterna att komma in?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Arvid!

    Om du med 320 betygspoäng sökte förra året, skulle du komma in - för att du kom ju över lägsta "poängen" med 10 betygspoäng.

    Vart antagningsgräns hamnar i år vet vi när antagningen är klar till slutet av juni.

    Kämpa för att få så höga betyg du kan på våren och vi får hålla tummarna!

    Hälsningar

    Mikael SYV