Niklas
    Hej.
    Jag har tänkt läsa det statsvetenskapliga programmet i framtiden men just nu har jag varken gymnasiebetyg eller tillräckligt HP resultat för att komma in. Jag har dock blivit antagen till två kurser inom ämnet som jag ska läsa på distans nu till våren. Och min fråga är om jag på något sätt kan komma in på den universitets utbildning jag tänker mig om jag visar att jag läst och blivit godkänd i de distans kurser jag ska läsa nu. Eller är den ända vägen att skriva bättre på HP eller höja gymnasiebetygen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Niklas,
     att skriva bättre på HP eller höja gymnasiebetygen är en säkrare metod.
    Kurser du kommer läsa nu... om det är exakt de kurser som läses under termin 1 på den utbildningen som du vill komma in på Och att det nästa gång du inte kommer in på utbildningen, och om någon av de antagna hoppar av mitt i eller direkt efter första terminen - så kan i så fall möjlighet ev finnas att bli antagen dvs "hoppa in i" programmet.
    vänligen

    ANNA