abir
    Hej! Har kommit in på förskolelärarprogrammet. Men min dröm är att bli studie och yrkesvägledare. Men jag kom inte in på det programmet.

    Kan man läsa en kurs i taget på förskollärareprogrammet eller i sin egna takt?

    Om man ska bli studievägsledare måste man komma in i programmet? Eller kan man läsa en kurs i taget?

    Ursäkta dem röriga frågorna.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    På högskoleprogram läser man på det sättet som programmet är upplagt, dvs följer den planeringen som finns för det aktuella programmet.

    Ang.bli behörig Syv - i Sverige är det Yrkesexamen och endast möjligt att uppnå via syv-programmet; går inte ta ut syv-examen via fristående kurser.

    Studie- och yrkesvägledare