Anders
    Jag skulle behöva veta vilket meritvärde man behöver för att komma in på ett visst gymnasie. Går det att få reda på förra årets meritvärde eller måste man bara försöka få så många meritpoäng som möjligt?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Ja och Ja! Svar på båda dina frågor är - ja!!
    Man kan få reda på förra årets meritvärde/betygspoäng och man måste helst försöka få så högt "konkurrens-siffra" som möjligt.
    Hälsningar
    Peter SYV