Vasia
    Jag tanker ansöka till detta programmet i SU. Frågan är vad kan man jobba som när man har tagit examen ? Andra frågan handlar om europa. Kan man få jobba inom europa med detta examen eller måste man komplettera något?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej,

    Kandidatprogram för museer och kulturarv på Stockholms Universiete leder till en kandidatexamen i något av ämnena arkeologi, etnologi, historia eller konstvetenskap. Examen ger behörighet till studier på avancerad nivå, exempelvis Masterprogrammet i kulturarvsstudier.

    Efter Kandidatprogrammet för museer och kulturarv kan man arbeta inom kulturarvsområdet hos myndigheter, på museer, i bildningsorganisationer, inom förvaltning eller i stiftelser och företag. Bland yrkesrollerna kan nämnas:
    Antikvarie >>, >>Museitjänsteman/intendent, Utställningsproducent >>, Museipedagog >>, >> Konsult inom diverse olika projekt samt inom kulturmiljöarbete och kulturturism.