Sofia
    Hej! det är så att jag fick min gymnasiebesked för typ 2 veckor sedan där det stod att jag kom in på mitt andrahandsval. Men jag tackade ändå ja för att vara reserv på mitt förstahandsval men att jag ändå accepterar min plats på mitt andrahandsval. Så idag fick jag ett brev från mitt andrahandsval där det står ifall jag tackar JA till den erbjudna platsen. Det jag undrar är ifall om jag tackar JA nu till den erbjudna platsen, kommer jag ha kvar min reservplats på mitt förstahandsval eller kommer den att gå bort?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    HEJ SOFIA, TYVÄRR KAN VI PÅ FRÅGA SYV INTE SVARA PÅ EN SÅ SPECIFIK FRÅGA.

    Det är Gymnasieantagningen i just din del av Sverige som du måste få svar på.

    Saken är det att olika gymnasieantagningskanslierna gör på lite olika sätt; det går därför inte att ge ett generellt svar. Om du inte har uppgifter till just ditt gymnasieantagningskansli - hittar du dem på http://antagningskanslier.se.