Milla SYV på FrågaSYV

    På samhällsvetenskapsprogrammet  är två kurser Moderna språk - obligatoriska, men det går att i stället läsa två kurser inom ämnet Modersmål. Du kan också välja läsa Franska 1&2 eller Tyska 1&2 eller Franska 1 och Tyska 1.

    Studie- och yrkesvägledare

    I Lleå finns SA på Luleå gymn.>>

    och i Boden finns det endast den Här gymnasieskola>>

    så det är endast två skolor du behöver fråga vilka andra språk de ev kan erbjuda läsa. Fråga ex om det skulle vara möjligt att läsa Ryska 3&4, dvs som moderna språk och inte som modersmål (fördelen för dig blir att du kan få Meritpoäng för godkända betyg i de kurserna).