ell
    Hej jag hade mitt första syv möte idag, och kom fram till att jag anatagligen vill gå estet media. Något jag inte fick något riktigt svar på var om jag kan bli något om jag väljer att inte plugga vidare ?? asså måste jag plugga vidare eller är det något jag kan välja att göra ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elsa,
    Estetiska programmet är ett av de Högskoleförberedande... dvs tanken är att man läser för att förbereda sig till högskolestudier.
    Vill man börja jobba direkt efter gymansiet - kanske man i första hand bör söka till ett Yrkesprogram, där man lär sig ngt. konkret yrke...

    ****
    Söka jobb kan alla över 13 år gamla göra... men det är lättare att få jobb direkt efter gymnasiet, om man läste på ett Yrkesprogram. Dock inte omöjligt - direkt efter ett högskoleförberedande program.
    Kika gärna på yrken-efter-es-inriktning-estetik-och-media