Hejsan,
    komvux brukar inte ta in på Moderna språk 3 om man inte har godkänt betyg i mod.språk2 alltså komvux anser att man inte har nödvändiga förkunskaper. Men fråga gärna på komvux i den kommunen där du är folkbokförd.
    Om du har eller kan skaffa dig kunskaper på ngt sätt, se om du hittar vad du kan anmäla dig till en prövning. För att göra prövning behöver man inte uppvisa några betyg.
    Läsa moderna språk 1,2 och 3 kan man på komvux på sammanlagt 15 veckor, om man läser på heltid.

    Mvh
    ANNA