Amin

    Hej Jag läser kusar på komvux för att få ekonomi gymnasium examen inom programmet har man möjlighet att läsa max  300 poäng ämnet moderna språk som programfördjupning. samt 200 poäng individuella val. Frågan är får man läsa med de 200 poängen moderna språk. alltså att läsa moderna språk 3,4,5 in programfördjupning och moderna språk 6 och 7 i individuella val?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Amin,

    det är friare kurssammansättning i examensbeviset från komvux (jämfört med gymnasiet). Teoretiskt sett, borde det kunna gå ha många kurser Moderna språk in i examensbevis (från "ekonomiprogrammet") på komvux. Frågan är hur får du betygen i moderna språk 6 och 7? Finns undervisning i de kurserna på komvux i din kommun? Om inte, kan du försöka hitta var prövningar erbjuds. Men det är mycket möjligt att prövningar erbjuds inte någonstans (i Moderna språk 6 och 7), detta på grund av det är endast i de kurser där det finns pågående undervisning som prövningar får erbjudas.

    vänligen
    L.

    Liselotte
    • : Jag ska bli tvungen att läsa dessa kurser distans på en skola i Stockholm där finns möjlighet att man läsa arabiska som moderna språk med högste nivå.
    • Mikael : Ansök om att få läsa de kurser du vill läsa. Men sök också möjlighet att göra prövningar. Att man söker till en kurs betyder inte per automatik att man kommer in - blir antagen, tyvärr. Men vi på FRåGA SYV önskar dig lycka till!