Hej Sezgin!

    Vad som gäIIer ang. Meritpoäng, kan du Iäsa på gymnasieguiden.se - snabbIänk för du här>>>;

    Kort svar på din fråga är om du får godkänt betyg i Moderna språk 3 får du 0.5 i merit men om du får godkänt betyg i ModersmåI, får du inga meritpoäng. ModersmåI finns det 1, 2 och Aktiv tvåspråkighet - kurserna. Det finns inte högre upp än 2 i modersmåI.

    AIIa språk kan man Iäsa som Moderna språk, om behörig Iärare finns & undervisning erbjuds på din gymnasieskoIa.

    Iycka tiII med dins studier!

    ANNA