Anonym

    Hej! Jag vill söka till polisutbildningen med start hösten 2020 och på Linneuniversitetets sida står det ''ansök senast 30 november'' men det ligger inte ute att man kan söka på antagning.se och hela informationen kring när man ska söka är väldigt oklar. Jag tar studenten i juni 2020, betyder de att jag inte kan komma in till hösten då eftersom att man måste söka redan nu? När kan jag söka?

    • Anna : Har du körkort, klass B, för personbil?
    • : Jag har klarat teorin och ska köra upp nu på onsdag.
    • Milla : Lycka till med uppkörningen!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    polisen.se/om-polisen/bli-polis läser man bl.a "Från och med januari 2020 blir det möjligt att söka till polisutbildningen året om."

    • : Så det betyder att jag kan söka in när som helst på vårterminen från och med Januari 2020?
    • Milla :

      Det är Rekryteringsmyndigheten som sköter administration kring antagningen till Polisutbildningar. Du kan utgå från info som finns på polisen.se/om-polisen/bli-polis och i fall du är osäker ang. info på den sajten, är det bäst att fråga Rekryteringsmyndigheten; det är ju de som sköter detta; hur vi på fråga syv tolkar info på sajten kanske skiljer sig från det som de på Rekryteringsmyndigheten menar; och det är ju deras tolkning som kommer att gälla.