Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej!

    Dessvärre inte.

    Naturkunskap 2 innehåller annars delar av Biologi 1, Kemi 1 och Fysik 1. Det fungerar "omvänt", dvs i fall en utbildning kräver Naturunskap 2 och man har redan godkända betyg i Biologi 1, Kemi 1 och Fysik 1 - då behöver man inte läsa Naturkunskap 2. Men i fall fysik, kemi & biologi krävs för behörighet, kan inte det ersättas av Naturkunskap 2.

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare

    • : Om det inte krävs som behörighet då? Jag har gått teknik vill ersätta kärnämnen, går det då? Kommer söka en utbildning där dem inte har kemi som ett krav
    • Melina : Hej! Om kemi inte är ett krav behöver inte läsa kemi.
    • : Jag har f i det och vill få bort f:et
    • Anna : Har du Studiebevis eller Examensbevis? Det är stor skillnad. Om du har Examensbevis, behöver du HÖJA betyg i exakt de kurser som ingår i examensbeviset. Om du har fått Studiebevis, kan du göra en Ny planering mot Examensbevis med SYV på komvux där kemi ej ingår.
    Läs alla kommentarer