Samar
    Hej!
    gick naturvetenskapsprogrammet, har har redan godkänd i kemi 1, fysik 1 och biologi 1 men om jag läser kursen naturvetenskap 1b kommer den att räknas med?

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Nej, betyget i samhällskunskap 1b kommer inte att räknas in. Om du har godkända betyg i kemi1, fysik1a och biologi 1 ger det behörighet även vad gäller naturkunskap 2. Du har alltså de kunskaper som naturkunskap 1b och 2 "avser att ge" och det blir - med det, inte nya kurser. Varför skulle du läsa nk1b och var ska du läsa den? Komvux kommer knappast ge plats på nk1b till en person som redan har behörighet i den kursen och även i kursen "ovan", nk2.
    Vänligen
    S.