Gäst
    Hej
    jag undrar följande: om en elev som i framtiden vill bli fastighetsmäklare kan på gymnasiet gå Ekonomiprogrammets inriktning Juridik eller måste hen gå inriktning Ekonomi?
    Tacksam för ett snabbt och utförligt svar - på förhand!
    G.S :)

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej G.S!
    som behörighet till fastighetsmäklarutbildningar ser ut idag, så krävs det bl.a godkänt betyg i matematik 3. Och på inriktningen Ek-juridik ingår inte matte 3 som en obligatorisk kurs, medan på inriktningen Ekonomi - ingår matte 3b.
    På så sätt är det säkrare att gå inriktning Ekonomi.
    Går man inriktning Juridik, ska man förhoppningsvis kunna välja till matte 3 som en valbar kurs, men det kan inte garanteras.
    Om båda inriktningar på ekonomiprogrammet på gymnasiet kan man läsa på Gymnasieguiden.se/program/EK

    Hälsningar
    D: