Hedda
    Hej!
    Om man har pluggat upp ett betyg genom prövning och man har lyckats höja sig, hur lång tid brukar det ta tills ens merit faktiskt har ändrats? T.ex. om man gör en prövning 3 dagar innan sista ansökningsdagen är, hinner meriten i så fall ändras?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Hedda,

    om du kan ladda upp betyget på Antagning.se senast sista dag för komplettering (till HT-19 är det den 20 juni), kommer antagning.se räkna om ditt meritvärde.

    Komplettering senare än sista kompletteringsdag kan vara möjlig, om Antagningsgruppen på det aktuella lärosäte så tillåter, vilket sker oftast endast om antal behöriga sökande är färre än antal utbildningsplatser (då blir utbildningen öppen för "sen ansökan").