William
    På vilka universitet är det möjligt att börja utbildningen till jurist på VT?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej William!
    Stockholms Universitet, Uppsala Universitet och Lunds Universitet har idag /och har förut/ haft vårstarter på Juristprogrammet; hur det blir i framtiden - vet man inte, då utbildningsutbud för starter på vårterminen på de svenska lärosätena fastställs till 15 september varje år (till ansökningsperiodens start).

    Men redan nu finns det uppgift om att Uppsala Universitet kommer att ta in på juristprogrammet från våren även nästa år, VT-20:

    Utbildningstillfällets hemsida - se här.

    Hälsningar
    D: