Hej Camilla,
    en del info finns på framtid.se/yrke/processoperator-livsmedelsindustrin och på utbildning/teknikhogskolan/processoperator-livsmedel-teknikhogskolan-orebro
    ang. "endast skift" så skulle jag tro att det är vanligare med skift än att som Processoperatör inom livsmedelsindustri endast jobba på kontorstider.

    En bra källa till info är också annonser om lediga jobb där arbetsuppgifter och villkor för anställningen brukar beskrivas. En ganska vanlig beskrivning av arbetsuppgifter som arbetsgivare ger för yrket Processoperatör/livsmedel, lyder: "I arbetsuppgifterna ingår bland annat råvaruhantering, produktion- och färdigvarukontroll, samt lastning och lossning". Även en sådan beskrivning av arbetsuppgifterna finns (given av en annan arbetsgivare): "Arbete innehåller spray och valstorkning med alla kring uppgifter: förberedelse, satsning, städning, kvalitetskontroll, övervakning mm."