Jon
    Hej!

    Har ni någon erfarenhet av gymnasieelever som vill pröva i kurser de med säkerhet får ett A i men inte läst innan. Säg att en spansktalande elev vill ha meritpoäng för Spanska 3 och 4 och vill pröva av de. Är det tillåtet? Hittar ingenting om detta när jag letat.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Gymnasister gör prövningar på sina egna gymnasieskolor. Om rektor beviljar, finns det inga förbud mot att göra prövning i vilken kurs som helst men skola/rektor kan säga Nej. Det är inte elevens rättighet att pröva i en kurs som ej ingår i studieplanen.