Anders

    Jag kikade på Skolverkets mall över Handels- och administrationsprogrammet, där stod det att Moderna språk 1-7 fick ingå i en examen ifrån Handels- och administrationsprogrammet, kan man verkligen få 700 poäng av hela en gymnasieexamen i språk om man går ett yrkesprogram som Handels- och administrationsprogrammet och inte den humanistiska gymnasielinjen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Just på HA får man ha moderna språk som programfördjupning, vilket du kan se i programplanen för HA, https://www.gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/HA/programplan/Programplan_HA.pdf

    Det är inte så för alla yrkesprogram men för HA är det så, och dessutom kan man ha ännu två kurser moderna språk som Individuellt val; på så sätt kan man ha 900 p moderna språk på HA.

    Studie- och yrkesvägledare