Robert
    Hej, vilka lagar och regler finns det kring kandidatuppsats? Vi får inte själv välja ämne till våran uppsats vilket jag tycker låter orimligt och oseriöst. Jag undrar om det finns bestämmelser kring detta som jag kan använda mig utav för att argumentera. Är det lagligt från skolans håll att göra såhär?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Varje lärosäte i Sverige får bestämma rätt mycket själva, lokalt, på din egen högskola eller universitet. Du ställer en Juridisk fråga om studerandes rättigheter och syv är inte jurister. Råder dig vända dig först till fakultetsrektor och sedan till Universitets och högskolerådet; och till UKÄ >>, universitetskanslersämbete.

    Studie- och yrkesvägledare