Zina
    Hej!
    Min dotter vill gå på ett Naturvetenskapsprogram, med inriktning Naturvetenskap. Kan hon välja programfördjupningarna "Humanistisk och samhällsvetenskaplig specialisering" och "Religionskunskap - specialisering"? Ni kanske inte kan detta på rak arm, men om man nu kan gå på det, vilka gymnasium finns det på? På de flesta, eller kanske bara på vissa? Tack på förhand.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan,. vilka programfördjupningskurser som finns kan vara olika från skola till skola - det finns så många och det är upp till skolorna att välja ut ett sortiment.

    Därför är det svårt för mig att säga vilka gymnasium som har vad. Det bästa är att kolla vilka kurser som erbjuds på just de gymnasium som dottern är intresserad av att gå. /Lena, Syv