1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Carro,
    det kan vara väldigt olika från elev till elev. Men "överlag" ser vi att de flesta elever höjer sina betyg så att de på våren i årskurs nio har 5-10 betygspoäng fler än de hade på betyg från höstterminen i åk 9.

    5 betygspoäng fler får man om man höjer ett ämne i "två steg", eller två ämnen i "var sitt steg", exempelvis höjer matematik från C till B och engelska från D till C.

    Kanske kan man säga att det är vanligt att en elev höjer 3 ämnen med "var sitt steg" - exempelvis från E till D eller från B till A - från höstterminen i åk9 till vårterminen.

    Bästa hälsningar
    ANNA

    Frågor och svar taggade med 'elev med autism' (1 st.)

    • Kajsa

      Vilket gymnasieval?

      Hej! Jag har en son som nu går i 9:an i södra Sverige med autism. Han har behörighet för ett nationellt program men vi är osäkra på att han klarar att bibehålla sina betyg i en större klass, nu går han i en liten skola med många...

      Anna: : Hej Kajsa!"Autism" används som ett samlingsnamn för många rätt olika tillstånd och det skiljer sig också i grad och omfattning, prognos för utveckling samt i vilka stödbehov eleven... Läs hela svaret

    Hittar du inte din fråga?

    Skapa en ny fråga