Hanna
    Hej, som jag skrivit tidigare har jag D i historia 1b. Jag ska göra prövning i kursen om en månad, vad hönder om jag får E eller F? Har jag fortfarande kvar mitt D eller sänks jag?
    • : Om man har fler än ett betyg i samma kurs, gäller det högre betyget. :)
    • Anna : Det stämmer att man behåller det högre betyget om ett nytt betyg i samma kurs är lägre.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Hanna,
    ja, du behåller det högre betyget, om du får ännu ett betyg i samma kurs, men det nya betyget blir lägre. Alltså, det stämmer det som Jenny har skrivit i en kommentar till din fråga: om man har flera betyg i samma kurs, gäller det Högre betyget.
    Hälsningar
    D: