Emilia
    Jag vill bli advokat (jurist) i framtiden. Just nu ska jag välja gymnasie men jag vet inte om jag ska gå på ekonomi med inriktning juridik eller ska jag gå på samhälleslinjen? Vilken linje tycker du jag borde välja? Jag tänkte gå i Lund, och jag föredrar SO ämnena istället för NO ämnena.
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det går alldeles utmärkt att gå båda programmen eftersom båda ger behörighet till Juristprogram på högskolan. Välj det program som du tycker stämmer överens med dina intressen och som innehåller kurser som du är mest intresserad av. Fördelen med Ekonomiprogrammets juristinriktning är ju att du får grundkunskaper inom juridik och kanske får känna på om det är det du vill satsa på. /Lena, Syv