Hej, jag undrar vad som menas med 'för enskild' i valet nedan: Introduktionsprogram>programinriktiat val mot estetiska programmet, för enskild, special pedagogisk verksamhet, profil AST. Och sen vad som menas med 'Individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram>individuellt alternativ, specialpedagogiskt verksamhet, Profil AST mot speldesign Och slutligen vad menas med valet 'individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram> individuellt alternativ. Vår SYV på skolan har sagt att min dotter ska välja Introduktionsprogram mot ett programinriktiat val eftersom hon saknar betyg i matematik. Jag förstår vad det betyder. Men eftersom hon söker ger AST har autism så ser valen på gymnasieantagningen lite olika ut och jag förstår inte skillnaderna. En ytterligare fråga är att OM hon nu skulle få ett betyg i Matematik i Juni, då blir hon helt plötsligt inte behörig till dom valen hon nu har gjort med Introduktionsprogram mot programinriktade val. Ska hon då redan nu lägga in ansökningar till dom program hon inte är behörig till bara i fall om att? Och ska dessa val ligga först eller sist? Tack :-)
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 31955 frågor besvarade.
Skillnaden mellan olika val i ansökningar till programmen?
1 Svar
Hej,
jag tycker det är mycket bra att lägga många valalternativ i gymnasieansökan och då både för "obehöriga" och för "behöriga" - hur behöriga och obehöriga-alterntiven ligger spelar mindre roll pga gymnasiesökande prövas till första/högsta alternativet först och då kan på det alternativet bli svar: OBEHÖRIG, och då tittas det på nästa alternativ, nr.2 som om det alternativet var första/högsta... och så går man neråt ... men så fort man blir ANTAGEN så kommer det på lägreprioriterade alternativ stå PRÖVAS EJ.
Ang. innehåll och behörighet till olika IM så uppger vi det vi vet om de utbildningarna bl.a på
gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMA och gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMV - och vad gäller IMV så får den utbildningen anordnas för Grupper eller för enstaka elever - så om det i gymn.antagningen står "för enskild", så gissar jag på att de menar att det inte en grupp elever som undervisning ska anordnas för utan på individuellt basis (med individuell studie-/handlingsplan).
Frågor och svar taggade med 'anti-korruption' (3 st.)
-
pluggar på yrkeshögskola och klarar inte en kurs?
Klarar inte tredje kursen på yh. De två tidigare har jag klarat. Får jag fortsätta att beta av de andra kurserna om jag inte klarat den tredje kursen?
Hej Nicki,svar på din fråga beror på om de kurserna som återstår inom din utbildning (program) är "beroende av" kunskaper som den kursen ger som du inte... Läs hela svaret -
Kan en kriminolog jobba mot anti-korruption?
Kan en kriminolog jobba mot anti-korruption?
Hej Habib,det vi vet om yrket Kriminolog berättar vi om i presentationen på framtid.se/yrke/kriminolog Kriminologer kan ha olika utbildningsbakgrund och kan jobba på många olika... Läs hela svaret -
Vilken utbildning krävs att jobba som anti-korruptions?
Vilken utbildning krävs att jobba som anti-korruptions? Mvh
Hej Habib!På vilket sätt vill du jobba mot korruption? Vill du stifta lagar? Vill du utreda brott? Vill du jobba med att medvetandegöra människor i frågor kring korruption?... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga