Hej, jag undrar vad som menas med 'för enskild' i valet nedan: Introduktionsprogram>programinriktiat val mot estetiska programmet, för enskild, special pedagogisk verksamhet, profil AST. Och sen vad som menas med 'Individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram>individuellt alternativ, specialpedagogiskt verksamhet, Profil AST mot speldesign Och slutligen vad menas med valet 'individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram> individuellt alternativ. Vår SYV på skolan har sagt att min dotter ska välja Introduktionsprogram mot ett programinriktiat val eftersom hon saknar betyg i matematik. Jag förstår vad det betyder. Men eftersom hon söker ger AST har autism så ser valen på gymnasieantagningen lite olika ut och jag förstår inte skillnaderna. En ytterligare fråga är att OM hon nu skulle få ett betyg i Matematik i Juni, då blir hon helt plötsligt inte behörig till dom valen hon nu har gjort med Introduktionsprogram mot programinriktade val. Ska hon då redan nu lägga in ansökningar till dom program hon inte är behörig till bara i fall om att? Och ska dessa val ligga först eller sist? Tack :-)
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 32052 frågor besvarade.
Skillnaden mellan olika val i ansökningar till programmen?
1 Svar
Hej,
jag tycker det är mycket bra att lägga många valalternativ i gymnasieansökan och då både för "obehöriga" och för "behöriga" - hur behöriga och obehöriga-alterntiven ligger spelar mindre roll pga gymnasiesökande prövas till första/högsta alternativet först och då kan på det alternativet bli svar: OBEHÖRIG, och då tittas det på nästa alternativ, nr.2 som om det alternativet var första/högsta... och så går man neråt ... men så fort man blir ANTAGEN så kommer det på lägreprioriterade alternativ stå PRÖVAS EJ.
Ang. innehåll och behörighet till olika IM så uppger vi det vi vet om de utbildningarna bl.a på
gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMA och gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMV - och vad gäller IMV så får den utbildningen anordnas för Grupper eller för enstaka elever - så om det i gymn.antagningen står "för enskild", så gissar jag på att de menar att det inte en grupp elever som undervisning ska anordnas för utan på individuellt basis (med individuell studie-/handlingsplan).
Frågor och svar taggade med 'mycket matte?' (3 st.)
-
Vad finns det för utbildningar som kräver minst matte kunskap ?
Hej Jag studerar inom ekonomi och undrar vad som finns för utbdilningar både för de som vill läsa vidare efter gymnasie och för de som vill börja jobba istället efter gymnasiet ,och jag siktar för utbdilningar som kräver minst matte kunskap...
Hejsan,det finns uppskattningsvis cirka 8.ooo yrken - så det finns mycket att kika och välja mellan inom utbildningsväsendet.Läser du på ekonomiprogrammet på... Läs hela svaret -
innehåller offentlig upphandling mycket matte?
jag fick reda på att jag kommit in på offentlig upphandlare på yrgo i gbg. Jag är verkligen dålig i matte och har kollat lite kurser denna utbildning har, som inköpsekonomi och kalkyl och diagram etc, hur svår är denna matte? och hur mycket matte...
Hej Tina,varje anordnare av yrkeshögskoleutbildningar bestämmer vad kurserna som ingår i YH-utbildning ska innehålla. Innehåll godkänns sedan av myndighet för... Läs hela svaret -
Kommer jag att klara det?
Hej jag har valt mitt gymnasieval och undrar om jag har valt rätt?! Jag valde teknikprogrammet och jag kände att jag inte är den bästa i matte, men jag gillar mer no ämnerna än so ämnerna :). Tycker ni att det är rätt val för mig?, är en...
Hej Erik, Teknikprogrammet << på gymnasiet har 5 inriktningar och det är endast på inr.Teknikvetenskap som man läser matematik 4 som en obligatorisk kurs. På de andra fyra inriktningar läser... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga