Hej, jag undrar vad som menas med 'för enskild' i valet nedan: Introduktionsprogram>programinriktiat val mot estetiska programmet, för enskild, special pedagogisk verksamhet, profil AST. Och sen vad som menas med 'Individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram>individuellt alternativ, specialpedagogiskt verksamhet, Profil AST mot speldesign Och slutligen vad menas med valet 'individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram> individuellt alternativ. Vår SYV på skolan har sagt att min dotter ska välja Introduktionsprogram mot ett programinriktiat val eftersom hon saknar betyg i matematik. Jag förstår vad det betyder. Men eftersom hon söker ger AST har autism så ser valen på gymnasieantagningen lite olika ut och jag förstår inte skillnaderna. En ytterligare fråga är att OM hon nu skulle få ett betyg i Matematik i Juni, då blir hon helt plötsligt inte behörig till dom valen hon nu har gjort med Introduktionsprogram mot programinriktade val. Ska hon då redan nu lägga in ansökningar till dom program hon inte är behörig till bara i fall om att? Och ska dessa val ligga först eller sist? Tack :-)
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 31955 frågor besvarade.
Skillnaden mellan olika val i ansökningar till programmen?
1 Svar
Hej,
jag tycker det är mycket bra att lägga många valalternativ i gymnasieansökan och då både för "obehöriga" och för "behöriga" - hur behöriga och obehöriga-alterntiven ligger spelar mindre roll pga gymnasiesökande prövas till första/högsta alternativet först och då kan på det alternativet bli svar: OBEHÖRIG, och då tittas det på nästa alternativ, nr.2 som om det alternativet var första/högsta... och så går man neråt ... men så fort man blir ANTAGEN så kommer det på lägreprioriterade alternativ stå PRÖVAS EJ.
Ang. innehåll och behörighet till olika IM så uppger vi det vi vet om de utbildningarna bl.a på
gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMA och gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMV - och vad gäller IMV så får den utbildningen anordnas för Grupper eller för enstaka elever - så om det i gymn.antagningen står "för enskild", så gissar jag på att de menar att det inte en grupp elever som undervisning ska anordnas för utan på individuellt basis (med individuell studie-/handlingsplan).
Frågor och svar taggade med 'sätta ihop kurser till kandidatexamen' (3 st.)
-
Fråga om att läsa 2 kurser samtidigt?
Hej, jag går just nu ett program på mittuniversitetet men min dröm har alltid varit att bli kriminolog. Min fråga är dels om man redan är inskriven på en högskola/universitet och vill bygga sitt egna kriminologi program om man har förtur eller...
hej Alicia,kurserna på nivå2 brukar bygga på kurserna på nivå1, alltså - som regel - måste man ha godkänt betyg på nivå1 för att ha tillräckliga... Läs hela svaret -
behörighet till masterprogram?
Jag har hittat detta masterprogram jag är intresserad av: MASTERPROGRAM I ENGELSKA: LITTERATURVETENSKAPLIG INRIKTNING på Karlstad Universitet. Under fliken där man kan läsa om vad man behöver för behörighet står det: Kandidatexamen med minst 90...
Hej Felicia,I Lund erbjuds Kandidatprogram i Engelska - se information på lu.se/lubas/i-uoh-lu-HGENG/80806Uppsala Universitet erbjuder - Kandidatprogram i Engelska med globala perspektiv... Läs hela svaret -
Kan jag tillgodoräkna mig poäng för att söka personalvetare?
Jag har läst 140 poäng på Förvaltningsprogrammet, och vill nu läsa mer åt personalvetarhållet. Några kurser verkar vara lika och jag undrar om det går att tillgodoräkna sig de kurserna och bara söka till de som jag inte har läst?
Hej Jenny, det finns 2 olika vägar att gå: 1. du söker till Personalvetarprogrammet och när du är antagen, ansöker om "tillgodoräknande" och du får... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga