Hej, jag undrar vad som menas med 'för enskild' i valet nedan: Introduktionsprogram>programinriktiat val mot estetiska programmet, för enskild, special pedagogisk verksamhet, profil AST. Och sen vad som menas med 'Individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram>individuellt alternativ, specialpedagogiskt verksamhet, Profil AST mot speldesign Och slutligen vad menas med valet 'individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram> individuellt alternativ. Vår SYV på skolan har sagt att min dotter ska välja Introduktionsprogram mot ett programinriktiat val eftersom hon saknar betyg i matematik. Jag förstår vad det betyder. Men eftersom hon söker ger AST har autism så ser valen på gymnasieantagningen lite olika ut och jag förstår inte skillnaderna. En ytterligare fråga är att OM hon nu skulle få ett betyg i Matematik i Juni, då blir hon helt plötsligt inte behörig till dom valen hon nu har gjort med Introduktionsprogram mot programinriktade val. Ska hon då redan nu lägga in ansökningar till dom program hon inte är behörig till bara i fall om att? Och ska dessa val ligga först eller sist? Tack :-)
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 32055 frågor besvarade.
Skillnaden mellan olika val i ansökningar till programmen?
1 Svar
Hej,
jag tycker det är mycket bra att lägga många valalternativ i gymnasieansökan och då både för "obehöriga" och för "behöriga" - hur behöriga och obehöriga-alterntiven ligger spelar mindre roll pga gymnasiesökande prövas till första/högsta alternativet först och då kan på det alternativet bli svar: OBEHÖRIG, och då tittas det på nästa alternativ, nr.2 som om det alternativet var första/högsta... och så går man neråt ... men så fort man blir ANTAGEN så kommer det på lägreprioriterade alternativ stå PRÖVAS EJ.
Ang. innehåll och behörighet till olika IM så uppger vi det vi vet om de utbildningarna bl.a på
gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMA och gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMV - och vad gäller IMV så får den utbildningen anordnas för Grupper eller för enstaka elever - så om det i gymn.antagningen står "för enskild", så gissar jag på att de menar att det inte en grupp elever som undervisning ska anordnas för utan på individuellt basis (med individuell studie-/handlingsplan).
Frågor och svar taggade med 'civilekonomerna' (3 st.)
-
Kan man bli civilekonom på 180HP?
Kan man kalla sig civilekonom om man läser 180hp på ekonomprogrammet i trollhättan?
Eller kan man göra någoting för att bli civilekonom från ekonomprogrammet?
Hej Axel, Civilekonom har - traditionsenligt - examen från civilekonomprogrammet som är ett 4-årigt högskoleprogram. Men... Civilekonomtiteln har inget juridiskt skydd i Sverige. Det betyder i... Läs hela svaret -
Kan jag forsätta med ma3c med F i ma2c?
Jag började nyss tvåan på gymnasiet och har fått F i kemi 1 och ma2c. Jag undrar då om jag kan forsätta läsa ma3c och senare under året göra en prövning på ma2c och få godkänt i den kursen. Eller om det finns några...
Hej Theodor;om du med Fjärde året menar TE4, Teknikst 4-de år/gymnasieintenjörsutbildning, eller om du menar att ha förlängd studiegång och läsa den vanliga gymnasiala... Läs hela svaret -
gymnasiearbete el och energi?
tjena jag ska enligt skolan göra ett gymnasiearbete och tänkte att fan jag vill ju ändå vara motiverad och inte ha skit tråkigt så jag tänkte kolla om vad ni andra el studenter har gjort för gymnasiearbeten :) tipsa på!! och tack på...
Hej Kamal, alla elever på gymnasiets nationella program måste, om de vill få Examensbevis göra Gymnasiearbete och få godkänt betyg i den kursen, GA. Utan godkänt betyg i GA kan man inte... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga