Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Anne,
    till Ekonomiska utbildningar på svenska högskolor&universitet krävs det oftast godkända betyg i samhällskunskap 1b och i Matematik 3.
    ***
    Till estetiska utbildningar på högskolor/universitet och folkhögskolor kan lite olika krav ställas
    men ofta gör man Prov/tester eller skickar in Arbetsprover/sin "portfölj".
    ***
    Både ekonomi- och estetiska utbildningar kan finnas även inom yrkeshögskolan. Estetiska utbildningar finns även inom KKU.

    Liselotte