Alle
    Hej, jag har sökt till grundlärarprogrammet 4-6 där min utbildning kommer att vara arbetsintegrerad. Jag har läst lite på kursplanen och har lite funderingar. Jag undrar hur mycket matematik man måste läsa inom grundlärarprogrammet samt vilken svårighetsgrad den ligger på i jämförelse med matematiken man läser i gymnasiet. Jag läste upp till Matte 3b i gymnasiet och klarade den relativt bra, ligger matten på samma nivå där eller närmare till högskolenivå? Sedan vet jag att man väljer något område som man vill rikta sig in mot senare in i utbildningen, exempelvis No/teknik eller SO. Tack på Förhand

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Alle,
    om du kommer in, antas till utbildningen, då har bedömning gjorts av de utbildningsansvariga att du har tillräckliga förkunskaper för att klara utbildningen. Exakt hur mycket matte som ingår och hur svår matte man läser inom grundlärarprogrammet, kan inte vi svara här, på fråga syv. Det är sådan "detalj-kunskap" som endast de som undervisar på programmet, som känner till. Vänd dig gärna till de utbildningsansvariga eller till studievägledare som jobbar på just den utbildningen.
    Det kan också finnas "studerandeambassadörer" - studerande som får i uppdrag att svara på frågor från de som är intresserade av just "deras" utbildning.
    Hälsningar
    Peter