Emma
    Hej igen!

    Tror inte det fanns en sådan här fråga, isåfall missade jag den.

    Nu är det såhär att jag har sökt till Geografi - kandidatprogram till hösten och jag har kommit in.

    Har dock känt mig väldigt osäker och nu såg jag att det fanns sena anmälningar ute. Där fanns flera utbildningar som jag hellre vill gå.

    Hur blir det då med geografin? Kommer den att läggas som ett sistahandsval eller strykas helt och hållet?

    För att om jag inte kommer in på sen anmälan så vill jag gå geografi.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emma,
    för att det inte ska bli fel, råder jag dig att noga läsa info på www.antagning.se och i fall du ej ser svar på din fråga där - >> kontakta antagning.se.
    Om man tänker logiskt, så borde din plats, som du redan har, vara "din" - så länge du inte lämnar återbud (meddelar att du inte vill ha platsen). Men reglerna är inte alltid helt logiska. Att man gör en "sen ansökan" till en högskoleutbildning när man redan är ANTAGEN till en annan högskoleutbildning - är ovanligt. Jag har inte tidigare erfarenhet av att någon har gjort så; det har säkert hänt, men jag har inte varit med om det... därför måste jag uppriktigt svara att jag vet inte hur "gången" i detta fallet blir.
    Då det är inte vi här på Fråga SYV, utan Antagning.se som administrerar antagning till högskoleutbildningar, är de de som har eller bör ha kunskap om exakt hur du ska göra en ny ansökan, för att inte förlora den platsen som du redan har.

    Vänliga hälsningar

    ANNA