Oliver
    Om man vill studera vidare på ett internationellt stort universitet såsom ivy League universiteten, spelar det någon roll vilket gymnasium i Sverige jag gått eller är det meriter, personligt brev och betygen som avgör det helt? Eller har dom koll på vilka gymnasium dom tycker är godkända eller inte? Och samma fråga inom Sverige, kollar arbetsgivare på gymansietsnamn när man har en universitets utbildning som är riktigt bra?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är oftast den högsta/senaste utbildningen som spelar roll, när msn söker jobb. Men msn kan inte förbjuda arbetsgivare att titta på hela CV eller ställa frågor till dig, när du söket jobb, vilken gymnasieskola du gick på.

    Studie- och yrkesvägledare