Hibo

    Hej Jag ska flytta utomlands och studerar jag ska ta språk kurs utomlands men jag har inte tillräckligt med pengar så kan jag ta csn studiemedel/studielån för språk kurser?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hibo,
    med frågor om studiemedel vänder man sig med fördel till CSN, därför att det är där som den frågan behandlas och beslut tas.
    Info om studiemedel för studier utomlands på eftergymnasial nivå finns på www.csn/utomlands

    CSN kommer att utreda om den utbildningsanordnare utomlands, där du vill läsa, uppfyller kraven för att studiemedels beviljande. Sedan är det också viktigt att du som sökande har rätt att få studiemedel. Om allt stämmer, beviljar CSN studiemedel - under förutsättningen att du kommer in på den sökta utbildningen.
    Vänligen
    ANNA