Tack på förhand!
/Felix
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 32126 frågor besvarade.
Hej Felix,
vi avråder från att strunta i att lämna in inlämningsuppgifter.
Du kan kanske lägga in lite mindre tid på den uppgifter och lämna den i "icke-perfekt skick" men att helt strunta i att lämna - det avråder vi ifrån.
Följande gäller:
det är läraren som sätter betyg. hen gör en HELHETSBEDÖMNING av dina kunskaper. Att göra en 100% objektiv bedömning i en språk-kurs går inte. Det är både uttal, grammatik, ordförråd mm som spelar roll - och alla de olika momenten som "läsförståelse", hur du skriver, hur du pratar /inklusive uttal/ som spelar roll och allt ska "vägas in". Det är oundvikligt att läraren gör en "subjektiv bedömning" inom vissa "moment". Det går inte att komma ifrån det... även om man så gärna vill.
Att inte lämna in uppgifter som läraren sa ska lämnas in - är att ta en stor risk. Har du tur, kommer inte det att påverka... men det är just att "leka med elden".
Att senare få rätt "mot en lärare" är jättesvårt. Det är mycket bättre att göra sitt bästa från början; att lämna in alla uppgifter. Försök tänka så här: jag gör mitt bästa och försöker lära mig ngt. även under genomförandet av den "meningslösa" uppgiften. Försök hitta mening även i den uppgiften, var kreativ, gå "utanför boxen", försök hitta på ngt. som gör att du ändå lär dig ngt. under genomförandet av den uppgiften. Det är det bästa rådet jag kan ge dig.
Vänligen och Lycka till!
ANNA
Min ena dotter går i åk 8. Hon har bl a aspergerdiagnos och är högbegåvad men väldigt långsam så hinner sällan klart med alla uppgifter såväl vid lektionsarbete som prov eller läxor. Hon har C-A i betyg och det finns ingen...
Hej Lisa,läs gärna en kort sammanställning och se en lista på gymnasieskolorna på gymnasieguiden.se/reportage/gymnasiestudier-för-elever-med-särskilda-behov och fundera över: vill/behöver... Läs hela svaretHittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga