Elias
    Hej! Jag läser till Webbanalytiker på Medieinstitutet och undrar om Top Up Degree i London. Jag läser en YH program och velat i framtiden läsa en top up degree för att fixa kandidat inom Data Science eller något liknande. Hur hittar jag rätt program som är relevant inom just Data/Digital och att mina kurser som jag har gott gör att jag kan gå på något program?

    Elias

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elias,
    Jag antar att du går den här utbildningen - Yhguiden.se/utbildning/medieinstitutet/webbanalytiker-digital-marketing-specialist-malmo och den är på 320 yrkeshögskolepoäng.
    För behörighet till TopUpDegree måste man ha läst minst 400 yrkeshögskolepoäng. Tyvärr finns det inte möjlighet att komplettera din utbildning så att det blir 400 yh - så svar är att jag tror inte du går rätt utbildning med tanke på dina önskemål att ta ut Bachelor-examen.

    Du får givetvis kontakta dem som jobbar med TopUpDergee i London och fråga dem direkt. Kanske kan de ge tips på hur du kan komplettera din utbildning.
    Men det är också mycket möjligt att de svarar att du inte blir behörig ... Du behöver i så fall läsa en annan yh-utbildning som är på minst 400 yh. Sedan är det inte alla yrkeshögskoleutbildningar, även de som är på över 400 yh som ger behörighet till TopUpDegree... utan det beror på - vad det för bransch, utbildningen upplägg mm och m.fl.

    Vänligen
    ANNA