Elin
    Hej!

    Jag undrar vad betygssnittet ligger på för att kunna söka in till Läkarprogrammet i Danmark? Har läst lite olika på internet så skulle vilja ha ett korrekt svar.

    Jag undrar också vilka kurser som är meritkurser? Vet att jag har ca 19.03 i betygssnitt men har inte läst alla meritkurser.. Kan man göra prövningar i meritkurser och få ett högre snitt?

    Mvh, Elin

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Elin,
    med frågor om studier i Danmark hänvisar vi till det danska undervisningsministeriet - www.optagelse.dk

    Angående meritpoäng - så gäller de på de svenska högskolor/universitet, vi vet inte om de gäller utomlands. När du söker till svenska högskoleutbildningar - är det Olika regler vad gäller meritpoäng, bl a beroende på om du har ett Slutbetyg eller ett Examensbevis. Vad gäller Slutbetyg, kan det spela roll från vilket år ditt Slutbetyg är.